- Bibeholde eller højne kvaliteten af undervisningen på studiet.
- Faglitteratur på højt niveau.
- Jurisdiktioner - at man i højere grad gør krav på sit fags arbejdsopgaver.
- Fastslå at det er en profession. der kan noget i kraft af tilegnet viden på højt niveau.
- Synliggøre vigtigheden af den pædagogiske viden ude i institutionerne overfor ex. forældre.
- Pædagogens egen opfattelse af sit fag og sig selv skal gøres mere positivt.
- Pædagog måske mere på vej ind på lærernes arbejdsområde.
- stigende arbejdspres giver flere opgaver der ikke er en del af professionen.
- Flere relateret uddannelser så som PGU (18 måneder) og PAU (32 måneder)
- For mange uuddannede ansatte-mangel på professionelle påvirker en normal struktureret hverdag.
- Økonomi - besparelser kan betyde færre undervisningstimer på uddannelsen.
- Manglende afgrænsning af professionen.
- Mere administrativt/dokumenterende arbejde giver mindre tid til målgruppen.
- Flere relaterende uddannelser.
Tekst - 2. Pædagogprofessiones udfordringer. Af Esther Norregård - Nielsen, sociolog og direktør for NRO.
Tekst - 3. Viden, Magt og Dagligdag. Af Anne-Kirstine Mølholt & Anja Jørgensen, Ålborg Universitet.
3.
Hej,
SvarSletDet ser spændende ud, men jeg er lidt i tvivl om, hvis synspunkter det er?
Er det Lones (som står som forfatter af indlægget)?
Er det noget I har fra en tekst (hvilken?)
Hvis det er noget, som I har fra en tekst, hvordan forholder I jer så til det?